Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

To grupowe zajęcia dla dzieci i młodzieży. Odbywają się w kameralnych kilkuosobowych grupach, w których dziecko ma szansę poczuć się bezpiecznie.

Głównymi celami zajęć są:

-poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych;
-zwiększenie zakresu umiejętności wykonawczych;
-zmiana doświadczeń, przeżyć związanych z byciem w sytuacjach społecznych – zmniejszenie doświadczanego napięcia, uzyskanie lepszej samooceny.

W trakcie spotkań specjaliści będą pracowali z dziećmi nad określaniem mocnych stron i umiejętności, poznawaniem i wyrażaniem emocji i potrzeb, nawiązywaniem relacji w grupie oraz rozwiązywaniem trudnych sytuacji życiowych.

Podczas spotkań, prowadzący wykorzystują gry i zabawy interakcyjne, ćwiczenia poznawczo-behawioralne, elementy ART – Treningu Zastępowania Agresji oraz dialog motywujący. Za pomocą ćwiczeń umożliwiających nabycie nowych umiejętności, utrwalenie ich i nabywanie nowych kompetencji. TUS ćwiczy i rozwija: zawieranie znajomości, słuchanie, zadawanie pytań, odmawianie, inicjowanie rozmowy, dyskutowanie, reagowanie na krytykę, wyrażanie krytyki, radzenie sobie z uczuciami, w tym: rozróżnianie uczuć, wyrażanie gniewu i rozczarowania, mówienie komplementów, rozpoznawanie treści przeżywanych emocji, sposoby odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego. Uczestnicy Treningu Umiejętności Społecznych nabywają takich umiejętności jak radzenie sobie ze swoimi problemami (z przeżywaniem sukcesu i porażki), potrafią reagować na zaczepki innych, pohamować własną złośliwość, rozwiązywać konflikty z rówieśnikami, czekać na swoją kolej i słuchać polecenia do końca oraz ponosić konsekwencje swoich działań.

Zapisy na trening


Pod numerami tel. 663668162, 663097202

Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu i trwają 1,5 h w Centrum Terapii Saska ul. Jana Nowaka- Jeziorańskiego 48/25. Zajęcia są dopasowane do potrzeb uczestników, a przed dołączeniem do grupy są wymagane dwie konsultacje: jedna z rodzicem i jedna z dzieckiem. Po tych spotkaniach zostaje podjęta ostateczna decyzja o dołączeniu do grupy.

Koszt konsultacji kwalifikujących 150 zł.
Miesięczne zajęcia TUS kosztują 300 zł.

Diagnoza autyzmu

O usłudze 
Diagnoza autyzmu i innych zaburzeń ze spektrum autyzmu to wieloetapowy proces prowadzony przez zespół specjalistów. Jej celem jest dokładne poznanie sposobu funkcjonowania dziecka w obszarze komunikacji, relacji społecznych, zachowań i zainteresowań. Wczesne rozpoznanie pozwala nie tylko lepiej zrozumieć potrzeby dziecka, ale przede wszystkim umożliwia szybkie podjęcie terapii i wsparcia, które pomagają w wyrównywaniu deficytów i wzmacnianiu mocnych stron. 
 
Dla kogo 
Diagnoza przeznaczona jest dla dzieci i młodzieży, u których rodzice, nauczyciele lub specjaliści obserwują trudności w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów społecznych, opóźniony rozwój mowy lub nietypowy sposób komunikacji, powtarzalne schematy zachowań i zawężone zainteresowania, nietypowe reakcje na bodźce sensoryczne, a także trudności adaptacyjne w przedszkolu lub szkole. 
 
Przebieg 
Proces diagnostyczny rozpoczyna się od wywiadu z rodzicami, który trwa zazwyczaj od półtorej do dwóch godzin i pozwala poznać historię rozwoju dziecka oraz pierwsze objawy budzące niepokój. Kolejnym etapem jest obserwacja psychologiczna, podczas której ocenia się funkcjonowanie dziecka w obszarze poznawczym, emocjonalnym i społecznym. Ważnym elementem jest również konsultacja z psychiatrą dzieci i młodzieży, obejmująca badanie psychiatryczne, analizę dokumentacji medycznej oraz w razie potrzeby skierowanie na dodatkowe badania. Integralną częścią procesu bywa także diagnoza logopedyczna pozwalająca ocenić rozwój mowy i komunikacji. W niektórych przypadkach diagnoza poszerzana jest o obserwację dziecka w przedszkolu lub szkole. Na zakończenie odbywa się spotkanie podsumowujące, podczas którego rodzice otrzymują kompleksową opinię diagnostyczną wraz z zaleceniami dotyczącymi dalszej terapii i wsparcia. 
 
Podejście 
Cały proces diagnozy odbywa się w atmosferze bezpieczeństwa i zrozumienia, aby dziecko mogło czuć się swobodnie i naturalnie prezentować swoje zachowania. Zespół korzysta ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych oraz obserwacji w różnych sytuacjach, co pozwala na rzetelną i wieloaspektową ocenę. Rodzice otrzymują szczegółową informację zwrotną, a także wskazówki dotyczące terapii, pracy w domu i możliwości uzyskania dalszej pomocy. 
 
Zapraszamy do zapisów – wczesna diagnoza to pierwszy krok do skutecznego wsparcia dziecka i całej rodziny